Blogger vs jurnalist

Trebuie să recunosc că în ultima vreme nu prea am avut timp să țin pasul cu disputele din online și din media. După ce am fost la workshop-ul Andreei și s-a discutat câte ceva despre jurnaliștii care se iau de bloggeri și de vloggeri, am frunzărit și eu puțin online-ul românesc, să văd despre ce este vorba.

DIGI TV vs Ilie

Acum câteva săptămâni, vloggerul Ilie a făcut un fanmeet la Iași. Întâmplarea a făcut să fi fost și eu prin mall, când copiii au dat năvală să-l vadă pe Ilie. După ce oamenii de la securitate s-au văzut depășiți de situație, au hotărât împreună cu pompierii evacuarea copiilor din mall pe sunet de alarme de incendiu.

Povestea nu este despre proasta organizare a evenimentului, ci despre jurnalista care a hotărât să-și dea cu părerea despre activitatea vloggerilor. Link cu emisiunea de pe 4 octombrie: aici.

Dacă este să fac un rezumat la emisiunea de pe DIGI, ar fi ceva de genul:

O jurnalistă a trebuit să comenteze despre vloggeri și activitatea lor, dar fiind în necunoștință de cauză a început să abereze și să insulte niște adolescenți care nu au făcut nimic altceva decât să-și vadă de treaba.

The End

Pentru cei ce nu știu cum se fac aceste clipuri de pe youtube, vă pot face un rezumat mic despre cum decurge o zi de filmare pentru un vlogger:

  1. Dacă formatul vlogului este de știri sau alte povestioare, îți faci un script care te ajută în momentul filmării să nu stai să te câcâi în fața camerei și să trebuiască să faci mai multe cadre sau să editezi ca nebunul.
  2. Îți setezi “platoul” de filmare – cameră, microfoane, lumini, recuzită etc….
  3. Începi să filmezi. Aici e problematic dacă stai la bloc și vecinul tău se hotărăște să sparga pereții exact când filmezi tu.
  4. După ce crezi că ești mulțumit de cadrele luate, ajungi la editare. Aici un vlogger pierde ore întregi montând clipul. Chiar și un clip de 5 minute poate necesita câteva ore bune de editare.
  5. După ce obține varianta finală, il uplodează.
  6. Asta nu e tot… el trebuie să aibă grija la ce comentarii sunt pe canalul lui, să facă și o analiză a vizitatorilor (la ce ora vizitează canalul de youtube, ce cuvinte cheie au adus cei mai mulți vizitatori etc)

Și asta nu e tot. Un vlogger trebuie să fie mereu activ, să creeze conținut de calitate, la timp și să fie implicat în business.

Bloggeri vs jurnaliști

Acum să revenim la titlul acestui articol. bloggerii și vloggerii nu sunt niște outcast-eri care nu au ce face cu timpul lor liber și au decis să se prostească pe net. Lucrăm mult pentru a scrie un articol. Încercăm tot timpul să facem un conținut plăcut, fie că facem o recenzie la un produs sau scriem fantezii cu extratereștri.

Consumul de conținut se face acum cu o viteză amețitoare. Trebuie să ținem și noi pasul cu ultimele tendințe. Dacă omul decide să se urmărească un vlog decât să se uite la o emisiune tv ținută în frâu de “băieții șmecheri” sau să citească un blog decât să citească un ziar de 2 lei, cine suntem noi să-l judecăm?

Ar mai fi multe de spus aici dar vă las pe voi să trageți concluziile și să comentați mai jos.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *